Jak si vede 2. stupeň?
Jedinečnou příležitostí k zjištění, jak si vedou naši žáci při učení na 2. stupni je testování CLOSE, které organizuje Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Karlovy univerzity Praha. Jak si mezi více než 6 000 žáky ze 182 základních škol a nižších gymnázií vedli naši deváťáci, kteří v roce 2017 opustili naši školu?

Toto testování je jedinečné tím, že stejné děti ze všech testovaných škol procházejí testem v 6. ročníku a po čtyřech letech v 9. ročníku. Výsledky tohoto dvojího testování pak ukazují posun v jejich vědomostech a dovednostech (tzv. přidanou hodnotu) a porovnává ho s posunem v ostatních školách, které se testování zúčastňují. Objektivita testování je navíc zajištěna tím, že probíhá na místě s externím pracovníkem, který zachovává stejné podmínky testování ve všech zúčastněných školách.
Testování probíhá ve čtyřech důležitých oblastech vzdělávání: v matematické gramotnosti, ve čtenářské gramotnosti, v jazykové gramotnosti v českém jazyce a v kompetenci k učení.
A jak si naši žáci vedli?
V oblasti čtenářské gramotnosti a jazykové gramotnosti v českém jazyce se posun našich žáků pohyboval v pásmu průměru ostatních zúčastněných škol. V oblasti matematické gramotnosti byl ve dvacítce škol s nejvyšším posunem a v oblasti kompetence učení nás výsledky posunuly na 4. místo ze všech zúčastněných škol!
Pokud byste se chtěli seznámit s výsledky podrobněji (a to i s dalším porovnáním, kdy byl porovnáván posun dětí ze škol s podobným socioekonomickým zázemím) podívejte se na přílohu, kde je zveřejněn celý dopis s výsledky testování, jak jsme jej obdrželi.