Kdy cílem není jen cesta
V pondělí 30. října 2012 se všichni pedagogové naší školy sešli s lektorkou Hanou Košťálovou při celodenním semináři věnovaném práci se vzdělávacími cíli.

Účastníci tohoto semináře promýšleli způsob plánování vyučovacích hodin, které vedou k naplnění vzdělávacího cíle. Ujasnili si efektivní cestu od formulace cíle, přes stanovení důkazů o učení a s nimi spjatými kritérii až po naplánování klíčových aktivit lekce. A abychom si to vše procvičili, zkoušeli jsme se sami takovou strukturu hodin připravit a pak jsme poučeným okem analyzovali videonahrávku jedné vyučovací hodiny matematiky.
Závěr semináře byl věnován úvahám, jak se přenést z úrovně cílů jednotlivých hodin k cílům vyšším předmětovým a celoškolním napříč předměty. Toto uvažování nás jistě povede i k významným změnám našeho školního vzdělávacího programu.
Ovšem nejen tímto vzděláváním se naši pedagogové zabývají. Skupina učitelů prochází systematickým tréninkem efektivní komunikace s pomocí videonahrávek modelových situací, další dvě skupiny se věnují typologii MBTI a jejímu využití při individualizaci výuky – naši nováčci v Praze, ti pokročilejší pak přímo v naší škole, formuje se i skupina učitelů, kteří se budou hlouběji zabývat výukou matematiky. A k tomu jednotlivci procházejí dalšími kurzy a semináři.
Věříme, že tahle cesta nás vede k jasnému cíli: ke zkvalitnění naší výuky, a tedy – a to hlavně – ke zkvalitnění vyučovacích výsledků našich žáků.