Jednání expertní rady projektu Pomáháme školám k úspěchu v naší škole

17.12.2011 17:11

 

Ve středu 14. prosince 2011 se konalo v naší škole výjezdní zasedání expertní rady projektu Pomáháme školám k úspěchu.

Jeho předzvěstí byla návštěva Květy Krűger, pedagogické konzultantky projektu v naší spřátelené škole v Praze – Kunraticích, která přijela o den dříve.. Květa v úterý dopoledne navštívila dílnu čtení ve IV.B vedenou Š. Hanuskovou a hodinu občanské výchovy v VIII.B vedenou K. Morcinkovou. Odpoledne pak připravila pro zájemce z řad našich učitelů a učitelek mateřských škol, které spolupracují s naší školou, podnětný seminář o rozvoji čtenářství u nečtenářů (tedy dětí v předškolním věku).

A pak už je tu středa 14. prosince, kdy se ke Květě Krűger přidávají další vzácní hosté: Jan Leiner, člen správní rady THE KELLNER FAMILY FOUNDATION, která celý projekt financuje, Vladimír Srb, ředitel obecně prospěšné společnosti Pomáháme školám k úspěchu, jež projekt řídí a realizuje, Hana Košťálová, vedoucí expertní rady projektu, členky lektorského týmu: Šárka Miková a Jiřina Stang, členové evaluačního týmu Jana Straková a Martin Chvál, projektová manažerka Eva Luhanová a ředitel druhé pilotní školy Vít Beran. Členy expertní rady jsou i pedagogická konzultantka naší školy Kateřina Žežulová a ředitel naší školy Bohumil Zmrzlík – i oni dva se samozřejmě na „domácí půdě“ všech aktivit účastnili.

První vyučovací hodinu se členové expertní rady rozdělují do několika dvojic a jdou se podívat do výuky: v I.B sledují výuku čtení, kterou tu vede paní učitelka L.Mechúrová, v II.A u P. Kubíčka probíhá výuka výtvarné výchovy, v III.A v hodině předmětu Člověk a jeho svět vedené H. Lipkovou děti pracují na téma profese, v V.A u paní učitelky P. Trojakové sledují hosté hodinu čtení a psaní a v VI.A pak hodinu matematiky u paní učitelky B. Brzoskové.

Třetí vyučovací hodinu mohou opět sledovat naše prváčky v I.B v předmětu Člověk a jeho svět, kterou učí L. Mechúrová, ale čekají je i hodiny v dalších třídách: v III.B hodina čtení a psaní vedená Z. Poláčkovou; angličtinu vedenou A. Kubíčkovou sledují ve IV.A, dále pozorují dílnu čtení vedenou v VI.B I. Petrikovou a hodinu výchovy ke zdraví vedenou K. Morcinkovou v VIII.B.

Po každé vyučovací hodině, z nichž některé učí párově spolu s učitelkami i naše asistentky pedagoga, je prostor k tomu, aby si o jejím průběhu i o dalších otázkách života školy mohli členové expertní rady s vyučujícími podrobně popovídat. Zpětná vazba, kterou k průběhu hodin našim učitelům podávají, je velmi podnětná.

Dopoledne má expertní rada ještě krátké interní jednání a po obědě se setkává s celým pedagogickým sborem školy. Jednotliví členové expertní rady se našim učitelům představují, vysvětlují, jaká je jejich specifická role v expertní radě i to, čím se profesně zabývají mimo projekt. A pak nastává čas na různé otázky našich pedagogů na projekt. Zajímá nás zejména to, jak bude projekt dále pokračovat a jak je prozatím hodnocena naše účast v něm. Po této společné práci pokračuje jednání expertní rady, jehož se mohou účastnit pedagogové školy, kteří mají zájem (a čas). I tady se přemýšlí zejména o nejbližší budoucnosti projektu. Vždyť už v příštím školním roce nás čeká nová role – role školy, která bude do projektu uvádět jeho dalšího účastníka, novou školu, která bude zřejmě vybrána v Olomouckém kraji.

K večeru se naši hosté s námi loučí.(Ač ne nadlouho – již na počátku příštího týdne opět přijede Hana Košťálová, kterou zajímá, jak budou probíhat modelové hodiny vedené v našich třídách lektory Projektu Odyssea Michalem Dubcem a Jakubem Švecem.) Věříme, že výjezdní jednání expertní rady bylo pro naše hosty zajímavé a přínosné stejně jako pro naše pedagogy!

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies