13. října - 17. října
7. školní týden
MILÍ KOUZELNÍCI A MILÍ RODIČE,
téměř všichni si už umíme nachystat pomůcky a učebnice na danou vyučovací hodinu (pokud nám některé pomůcky, učebnice a úkoly nechybí :-( ) U většiny se také zlepšuje dodržování pravidel třídy. Během výuky ale stále bojujeme s vyrušováním a nepozorností. Tento týden se zaměříme nejen na soustředění zadávaných úkolů, ale také na psaní číslic 1, 2, 3 a opisy slov a vět (písmena ve slově píšeme blízko u sebe, mezi slovy děláme mezery a na konci věty píšeme tečku). Dbejte na to prosím i při domácích opisech.
Doma při psaní prosím hlídejte správné sezení s rovnými zády a nohama na zemi a správné držení tužky. Děti se ve škole u psaní často kroutí, sedí na nohách nebo se opírají o opěrátko. Při opisech je důležité, aby si dítě přečetlo celé slovo a pak ho zapsalo (může si polohlasem říkat písmena). Pozor na přílišné gumování!!!
DOMÁCÍ ÚKOL:
PONDĚLÍ:
Žlutá složka:
1. psaní písmenka J - obrázek vybarvit.
2. PL obě strany - obrázky si vybarvi jen kdo chce.
2. PL obě strany - obrázky si vybarvi jen kdo chce.
KAŽDODENNÍ PROCVIČOVÁNÍ:
1. Robotování při denních činnostech (pokud dítě zvládá tříhlásková slova, dáváme čtyřhlásková, ...)
2. Nácvik první a poslední hlásky ve slově, pozice hlásky (kde slyšíš v daném slově K - na začátku, uvnitř, na konci)
3. Každý den také děti čtou hlásky, slova a věty z učebnice Písmenkov
4. Opakovat probraná písmenka A, Á, I, Í, M, T, J, E, É, O, Ó (najít písmenko, přečíst, zapsat - do mouky, do písku, na záda, na papír)
CO NÁS ČEKÁ V TOMTO TÝDNU:
| UČIVO | CO DOKÁŽU | |
| ČJ |
ČTENÍ - hláska a písmeno E, É, O, Ó , čtení slov, čtení vět.
PÍSMENKOV str. 25 - 28
PSANÍ - uvolnění ruky, psaní písmen, slov a vět.
UVOLŇOVACÍ CVIKY str. 11 - 12
PRACOVNÍ LISTY
|
- najdu, pojmenuji a zapíšu probraná písmena A, Á, I, Í, M, T, J, E, É, O, Ó
- čtu krátká slova a věty
- poznám první a poslední písmeno ve slově
- určím pozici hlásky ve slově (na začátku, uvnitř, na konci)
- zapsat písmeno a krátké slovo podle diktátu - přepsat větu (mezery mezi slovy, na konci tečka)- držím správně tužku i pastelku
- při psaní sedím správně
|
| M |
Učebnice str. 21 - 23 (vybraná cvičení) - číslo jako počet (čárkujeme)
- krychlové stavby (porovnáváme)
- dělení do skupin (kuželky, víčka)- překládání na polovinu- sčítání předmětů
- prostředí VLÁČKY, KROKOVÁNÍ, DĚTSKÝ PARK- zápis čísel 1, 2, 3
|
- spojím stejné obrázky
- počet vyznačím čárkami a řeknu číslem - dám dohromady objekty - sečítu
- postavím stavbu z krychlí podle plánku - orientuji se v obrázcích
- dodržuji rytmus = střídání barev, tvarů, vytleskávání a krokování na říkanky a krokovacím páse - správně zapíšu číslice 1, 2, 3
|
|
ČaS PRVOUKA |
Můj den učebnice str. 15 |
- rozeznám podhoubí a plodnici - najdu a pojmenuji plody v okolí školy - pojmenuji části dne (ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer, noc) a přiřadí k částem dne činnosti ze svého denního režimu |
| TV |
Cvičení na stanovištích |
- dodržuji pravidla hry a bezpečnosti - sám/a se převléknu |
|
PČ, VV |
Pavučina |
|