Třída 9. A

Absolventské práce 2018

28.5.2018 11:45

Milí žáci 9. tříd ZŠ Mendelova!

Školní docházku na Mendelku zakončíte zpracováním a prezentací svých absolventských prací. ABSOLVENTSKÁ PRÁCE = vytištěná písemná práce připravená ve wordu + prezentace této vaší práce zpracovaná v powerpointu, nebo v obdobném programu (např. PREZI).

Na přípravu své práce budete mít dost času ve škole! Můžete je zpracovávat individuálně nebo v malém realizačním týmu maximálně 3 lidí z 9. ročníku!

Budete moci pracovat na něčem, co  vás zajímá. Výběr tématu je totiž na vás samotných! Budete přitom rozvíjet své znalosti, zkušenosti či dovednosti… Za kvalitně odvedenou práce dle zadaných kritérii získáte pamětní certifikát „ABSOLVENT MENDELKY 2018“ s uvedením vašeho jména a tématu vaší absolventské práce. Zdařilé práce mohou být zveřejněny na školním webu. Nejlepší práce budou oceněny ředitelem školy drobnými dary. Informace o zpracování absolventské práce a její kvalitě se objeví i přímo na vysvědčení v pochvalách! 

Časový harmonogram:

květen 2018: vyhlášení časových i obsahových pravidel pro absolventské práce deváťáků 2018

 

do pátku 1. 6.: výběr tématu a nahlášení přesného názvu vaší práce, autora(ů) a dospělého konzultanta práce třídním učitelům – seznam vybraných témat je v třídní knize! Stejné téma se nesmí opakovat, platí pravidlo, kdo dřív nahlásí téma, má přednost, nelze také kopírovat již obhájené absolventské práce!

Průběžně: schůzky s vedoucími prací – plánování posloupností prací, konzultace k obsahu i formě.

 

Pondělí až pátek 4. - 8. 6.: zpracovávání absolventských prací ve škole (vždy od 8:00 do 12:35) s možností přístupu na školní PC či notebooky a s možností konzultací

Osvědčilo se ukládat si vše průběžně na USB, 3 dny tvořit písemnou verzi, 4. a 5. den z ní vytvořit prezentaci

                                    

Do pátku 8. 6.: ODEVZDÁNÍ HOTOVÉ PÍSEMNÉ ABSOLVENTSKÉ PRÁCE třídním učitelům (lze ji vytisknout ve škole) i počítačové prezentace! Zkouška HOTOVÝCH prezentací s TU v PO 18. 6.!

 

úterý 19. 6. a středa 20. 6. 2017 od 15h: prezentace a obhajoby absolventských prací ve školní jídelně učitelům a spolužákům z Mendelky, rodičům a dalším hostům. V den vaší prezentace budete ve škole až v době prezentací odpoledne, máte čas na doladění a zkoušení své prezentace.

 

čtvrtek 28. 6. po obědě: slavnostní vyhodnocení absolventských prací, předání certifikátů a odměn za nejlepší práce na slavnostním rautu ve ŠJ za účasti všech učitelů školy. V tento den dopoledne do školy nebudete muset, máte čas na přípravu rozlučkového posezení.

 

 

1) PÍSEMNÁ PRÁCE

Co musí vaše písemná absolventská práce obsahovat?

 

1) Titulní list: název práce, jméno(a) autora(ů),třídu, název školy, datum vyhotovení, jméno(a) konzultanta(ů)

2) Druhá strana: aspoň dvě v úvodu práce položené otázky, na které v práci autor hledá odpovědi. (Pokud je ve skupince více autorů než 1, pak na každého dalšího + 1 otázka, takže při 3 lidech v týmu je minimální rozsah „dobré práce“ 4 úvodní otázky.)

Pokud práci připraví více žáků (maximální počet je 3!), uveďte na druhé straně i konkrétní údaje o tom, kdo z žáků co dělal (které části textu - podtémata, kapitoly, tabulky… kdo zpracoval)

 

3) Krátké cizojazyčné shrnutí (v angličtině, případně v němčině, nebo v obou jazycích) vaší práce v rozsahu minimálně 10 vět (Pokud je ve skupince více autorů než 1, pak na každého dalšího + 2 věty, takže při 3 lidech v týmu je minimální rozsah „dobré práce“ 14 cizojazyčných vět!) Např.: Vybrali jsme si téma .... Zajímá nás, protože… Na úvod jsme si položili tyto otázky:… Byli jsme tam… Zjistili jsme… Navrhujeme…

 

4) Aspoň jednu vámi připravenou tabulku s přehledně sestavenými zjištěnými informacemi k vašemu tématu. (Pokud je ve skupince více autorů než 1, pak na každého dalšího + 1 další tabulka, takže při 3 lidech v týmu je minimální rozsah „dobré práce“ 3 tabulky!)

 

5) Aspoň jeden vámi připravený graf či diagram přehledně znázorňující vámi vybraný jev. (Pokud je ve skupince více autorů než 1, pak na každého dalšího + 1 graf či diagram, takže při 3 lidech v týmu je minimální rozsah „dobré práce“ 3 grafy či diagramy!)

 

6) Aspoň čtyři (nejlépe vámi) nafocené fotografie k danému tématu. (Pokud je ve skupince více autorů než 1, pak na každého dalšího + 2 fotky, takže při 3 lidech v týmu je minimální rozsah „dobré práce“ 8  fotek!)

 

7) Přehledný úplný seznam všech informačních zdrojů (včetně internetových adres), ze kterých jste čerpali.

 

Jak musí písemná absolventská práce vypadat?

Práce by měla být zpracována na počítači, vhodně členěna do odstavců, zarovnána do bloku. Písmo Times New Roman velikost 12, hlavní nadpisy velikost 20 (případné podnadpisy velikost 14). Řádkování v celé práci 1,5. Musí v ní být dodržována základní pravidla pro práci s textem v počítači: např. čárka, tečka či otazník hned za slovem, pak mezera, uvozovky u slova bez mezery apod.) Rozsah práce je dán pouze splněním bodů 1 – 7! Strany práce by měly být očíslovány zápatí.

 

2) PREZENTACE

Jak by měla vypadat dobrá prezentace vaší práce?

Cílem PC prezentace je všem přítomným předvést pomocí dataprojektoru a notebooku vaši práci: představit její název, autory, vaše úvodní otázky, prezentovat přehledně a stručně základní informace, grafy, obrázky… a pohovořit o tom, jak jste postupovali, kdo co dělal, co jste zjistili, jak se vám práce podařila…, z jakých zdrojů jste čerpali (viz body 1 – 7 výše).  Autor (autoři) práce bude(ou) muset zodpovědět minimálně dvě otázky položené moderátorem nebo hosty na prezentacích. Doporučená délka prezentace 7 – 8     minut, při větším rozsahu práce do 12 minut!

 

Doporučený „scénář prezentace“: 1) Představení autora(ů), třídy, názvu práce. 2) Proč jsem si vybral toto téma, jaké základní otázky nás zajímaly předem. 3) Kdo co dělal, z čeho jsme čerpali (kde jsme byli…), kdo nám pomáhal, co byl problém... 4) Prezentace zjištěných odpovědí na „zásadní otázky“ naší práce s užitím fotek, grafů, tabulek, případně s využitím videozáznamu či dramatizace… 5) Jak se nám práci podařilo realizovat? Splnili jsme požadovaná kritéria (která případně ne a proč)? Naučili jsme se něčemu novému? Udělali bychom případně něco jinak?

 

  1. 5. 2018 Pavel Wojnar, zástupce ředitele

Soubory ke stažení

Třídní učitel

Ingrid Petriková
E-mail:
ingrid.petrikova@mendelova.cz
Dodatek ke jménu:
učitelka 2.stupně

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies